Tardona

Každý z lidí je především sám svého štěstí strůjcem. A teprve ve chvíli, kdy se to nedá zvládnout, by měl usilovat o cizí pomoc, dejme tomu o půjčku.

Co je to auto?

Určitě víte, co je to auto. Je to taková ta plechovka na kolečkách. To víte. Ale víte, z čeho je auto poskládané? Co všechno je na něm a hlavně v něm? To vám asi už tolik jasné nebude. To nevidíte často do chvíle, než se vám porouchá a vy se ho pokusíte dát zase do provozu a zvednete kapotu. A co teda u takového auta najdete? Když začneme od země, jsou to většinou čtyři kola. U Velorexu ale jenom tři kola. A u auta odstaveného na nekontrolovaném místě třeba taky žádná kola, když je někdo ukradne. 

zelená dodávka

Aby se ta kola nerozkutálela, je tu podvozek, ke kterému jsou přimontovaná. Podvozek ale nedrží jenom kola. Ten je i od toho, aby cestující nedřeli za jízdy svými zadními partiemi o vozovku, aby se nevytrousil motor nebo odtud nevypadlo něco jiné. Na podvozek je namontovaná kapota. Ta chrání to, co je pod ní, před počasím a zloději, vandaly a jiným rizikem. Kapota ale nejen chrání, ale taky rezaví. Když nejde o Trabanta z nerezavějícího bakelitu. A tak se musí nalakovat a udržovat. Vepředu a vzadu jsou na kapotě světla a vepředu, po stranách a vzadu okýnka, aby bylo vidět dovnitř a hlavně ven. Poslepu se přece jezdit nedá. 

zmrzlinářské auto

Vevnitř je volant, kterým se točí a zatáčí při změně směru jízdy. Aby se jelo, kam se jet má, a aby se vyhnulo tomu, co v jízdě překáží. Pak jsou tady pedály, ze kterých je jeden spojka, jeden zrychluje a jeden brzdí. A když se popletou, třeba i dělají problémy a škody. Vevnitř je i řadicí páka, která pomáhá se řazením, i sedadla, aby lidi nemuseli za jízdy stát. A někdy mají sedadla i lůžkovou úpravu, která se hodí třeba milencům, ale jen když se nejede. Je tu nádrž, výfuk, karburátor, písty, válce, chladič, sytič, ostřikovač a spousta dalších věcí. A to všechno nám tu slouží, když auto používáme. Někdy to slouží k jízdě, když to funguje, a někdy k dostávání pokut, když to nefunguje.