V dnešní době je život bez auta nebo jiného dopravního prostředku téměř nemyslitelný. Automobily, jak je známe dnes, jsou na hony vzdáleny těm, které se vyráběly ještě před sto lety. Prošly úpravami technickými i designovými. Právě vývoj automobilů byl velmi rychlý, pravděpodobně pro to, že se postupem času staly nenahraditelnými a v touze po dokonalosti a lepším výkonu, byly snadným cílem.
Na ulicích se občas ještě mihnou staré verze prvních automobilů, mnozí z nás si jich všimnou a s úsměvem se za nimi i ohlédnou. Ty nejstarší to již pravděpodobně nebudou, ty stojí někde za provázkem v muzeu, ale i tak se jedná o poměrně zasloužilé kousky. Jaké ale byly ty doopravdy první automobily? A kdo je vyráběl?
Jako nejstarší automobil se popisuje stroj francouzského vynálezce De Rivaza. Ten totiž jako první využíval spalovací motor poháněný vodíkem, na rozdíl od předchozích, které jezdily na páru. Ještě jinou kategorii pak představují vozy s benzínovým motorem, které poprvé uviděly světlo světa v roce 1885 zpod rukou Karla Benze. Možná kdybyste jej poprvé spatřily, nenazvali byste jej ani automobilem. Vůz měl tři kola a výkon 0,75 koně. Tak jak jej známe dnes, se čtyřmi koly, ho Benz sestrojil až v roce 1893. Zajímavou cestu pak měl ke svým automobilům Peugeot.
Tento výrobce začínal na trhu s mlýnky na sůl a pepř, později se dostal k jízdním kolům a odtud byl jen krůček k autům. Velmi známou pak byla firma Henryho Forda z Detroitu, která zdokonalila celý proces vzniku automobilu díky pásové výrobě. Henry Ford tak byl schopen nabízet velké množství poměrně levných kusů, a tak se také stal jedním z nejbohatších lidí světa. Firma Škoda (Laurin a Klement) se ke svým produktům dostaly opět přes výrobu jízdních kol. Poslední zajímavostí je název Alfa Romeo. Snad nikdo již dnes netuší, že slovo Alfa je zkráceninou původních pěti slov a Romeo označuje jednoho z majitelů.